Advertising

Geng Kuntum Marjinah

Sunday, December 26, 2010

Al fatihah....

7 orang suka
Pagi ni dpt call dri mak..bg tau kwn aku yg ada kat kmpng mnggal dunia akibat kemalangan...awal pagi tdi....

AL FATIHAHblogger-emoticon.blogspot.com
BUAT
ARWAH WAN MOHD ASMAWI BIN WAN AZMIsedih...semoaga roh nya d cucuri rahmat...

Photobucket

Friday, December 24, 2010

Traffic Light...

11 orang suka

Sat ja noh....dh smpai hari jumaat rini...kejp sngh msa berlalu..tgh-tgh ari jumaat ni aku nk cita skit la dgn apa yg terjdi depn mata aku hari ni...mhhhhhhh biasa la ari jumaat ni...jalan raya penuh ngn keta, lori motosikal...smua la smpai kn tak ada space langsng untk org-org jln kaki, naik basikal , naik beca ka klu ada la kn blah-blah selngr KL niblogger-emoticon.blogspot.com...mmg sesak thp gaban la...tension ja..klu smpai ja traffic light mmg Q pnjg la kiri kanan depan blkng....smua dgn sikap tak sabar...lampu msh merah....tpi nk jlan jugk...sllu yg suka bt hal mcm ni org naik moto..sabar la...tngu lampu tu tukr jdi wrna HIJAU dlu bru jalan...dh la tu nk d kta kn cita...dh tak sbar..lmpu merah gagah nk jalan...dia DOK' ingt lps tu blah dia yg jalan...skli arah lain dlu yg hijau....
apa lagi blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comnk tunjuk pndai sngt kn
fikir la sndri apa akibt nya...wahai smua rakyat malaysia...ingt kita smu ni ada kat MALAYSIA kat malaysia ni ada prturan yg MESTI HARUS WAJIB kita ikut...so kena ikut la...merah berhnti HIJAU bru jaln....
BERHATI-HATI D JALAN RAYA...INGAT LAH ORG YG TERSYG...blogger-emoticon.blogspot.com
Photobucket

Thursday, December 23, 2010

Pendek ja statement ni tapi amat bermakna..

6 orang suka
Bila Allah cepat makbulkan Doamu,
Maka DIA Menyayangimu,
Bila DIA Lambat Makbulkan doamu,
Maka DIA Ingin Mengujimu,
Bila DIA Tidak Makbulkan Doamu,
Maka Dia Merancang Sesuatu Yang lebih Baik Untukmu.
Oleh itu, Sentiasalah Bersangka Baik Pada ALLAH Dalam Apa Jua Keadaan Pun... Kerana Kasih sayang ALLAH Itu Mendahului KemurkaanNyablogger-emoticon.blogspot.com
Photobucket

Wednesday, December 22, 2010

Al Fatihah buat arwah Hafiz...

8 orang suka
19.12.2010 kak tini kol bg tau kta tgh OTW blik kedah sbb dpt brta buruk kta...ank buah suami dia mnggl dunia sbb xceden....

AL FATIHAH buat arwah MOHAMED HAFIZsedih
semoga arwahnya tenang di sna....

myMetro

JITRA: “Saya terdengar jeritan remaja itu memanggil ‘mak’ sebaik terhumban daripada motosikalnya sebelum meninggal dunia digilis lori membawa muatan batu dari arah bertentangan.

“Apabila menghampiri kawasan itu, saya mendapati dia sudah meninggal dunia dan mayatnya dalam keadaan cukup ngeri,” kata seorang saksi kemalangan di Jalan Kampung Banai, di sini, Ahad lalu.Dalam kejadian kira-kira jam 4.30 petang, mangsa, Mohamed Hafiz Mohamed, 14, yang menunggang motosikal meninggal dunia akibat cedera parah di kepala dan badan.

Lelaki yang mahu dikenali sebagai Rashid, 40-an, berkata dia yang menunggang motosikal bersama anak perempuannya berusia 11 tahun berada kira-kira 50 meter di belakang remaja terbabit.Katanya, ketika melalui selekoh tajam di kawasan itu, motosikal ditunggangi remaja itu terbabas sebelum merempuh sebuah lori di depannya.


“Remaja itu terhumban di atas jalan sebelum digilis lori berkenaan. Saya dan beberapa penduduk kampung berhampiran berusaha menarik remaja itu yang melekat di bawah tayar lori,” katanya.Menurutnya, pemandu lori itu melarikan diri kerana bimbang dipukul orang ramai.

Katanya, kawasan itu menjadi laluan utama lori membawa muatan batu dan tanah dari kawasan bukit berhampiran menuju ke Bukit Pinang, dekat sini.Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Sawaludin Hamenudin ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu.

Siasatan awal mendapati, motosikal ditunggangi mangsa dipercayai terbabas di selekoh tajam sebelum terjatuh di atas jalan dan digilis lori terbabit.

“Akibat kejadian itu, mangsa meninggal dunia di tempat kejadian sebelum mayatnya dikeluarkan dari bawah tayar kira-kira sejam kemudian. Berdasarkan siasatan, remaja berasal dari Bukit Pinang itu tidak memiliki lesen dan masih di bawah umur.


“Pemandu lori berusia 32 tahun itu sudah diambil keterangan selepas dihantar penduduk kampung ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kubang Pasu untuk menyerah diri,” katanya.Mayat Mohamed Hafiz kemudian dibawa ke Jabatan Forensik Hospital Jitra sebelum dituntut keluarganya untuk dikebumikan, kelmarin.

Photobucket

Tuesday, December 21, 2010

Selamat tinggal P...

10 orang suka
P!!!! siapa P????d hati aku...wahhh!!! tidk-tidk..aduyaiii tajuk tak leh blah....rsa nya tak blh lagi nk ucp kn slmt tnggal kat P tu....lagi sebuln bru leh lepas kn P tu....dah tau ke P tu apa....kih3....jeng jeng jeng..lesen lammdngkn ari ni 21.12..... lagi sebuln jer lagi untk aku buang P tu jauh jauh ..best nyablogger-emoticon.blogspot.com....so lps ni tak yah la ssh-ssh nk plih kereta yg ada label P jer bru leh naik....kih3.....nk bt lagu mn kereta sndri blm ckup bajet nk beli kn terpksa la mmnjam kereta abg,kakak, mak ayah(ayah tu lambat skit kot) hihihi...label P yg perlu aku tnggal kat Nouvo n kereta abg yg aku tumpng tampal label tu... sorry yee abangblogger-emoticon.blogspot.com....sbb terpksa bwk kereta sndri dgn berlabel kn P kih3...sblan jer lagi....adik buang P tu k...hihihihi!!!!

Photobucket

Sunday, December 19, 2010

Love Story

8 orang suka
Kepada yang masih SINGLE...
Cinta ibarat kupu-kupu.
Makin kau kejar, makin ia menghindar.
Tapi, bila kaubiarkan ia terbang, ia akan
menghampirimu di saat kau tak menduga.
Cinta mampu membahagiakanmu
tapi sering pula ia menyakiti,
Tapi cinta itu hanya istimewa
apabila kau berikan cinta
kepada seseorang yang layak menerima.blogger-emoticon.blogspot.com

Kepada yang ragu-ragu dengan PERNIKAHAN.. .
Cinta bukannya mencari seseorang yang
SEMPURNA", tetapi menemukan seseorang
yang mampu menjadikan dirimu sempurna.

Kepada PLAYBOY / PLAYGIRL...
Jangan katakan "AKU CINTA PADAMU!"
bila kau tidak benar-benar peduli.
Jangan bicarakan soal perasaan
bila itu tidak benar-benar ada.
Jangan kau sentuh hidup seseorang
bila kau hanya berniat main-main dengannya.
Jangan menatap ke dalam mata seseorang
bila apa yang kau lakukan hanya pembohongan.
Hal paling kejam yg dilakukan ialah
membuat seseorang jatuh cinta,
sedangkan kau tdk berniat langsung
"UNTUK MENERIMANYA" saat ia terjatuh.

Kepada yang PATAH HATI...
Sakit... luka… hancur.. patah hati...
bertahan selama kau menginginkannya
dan akan menghiris luka sedalam kau membiarkannya.
Persoalannya, bukan bagaimana mengatasi rasa sakit itu,
tetapi adalah apa yang boleh diambil dan di hayati
sebagai pengajaran dan hikmahnya.

Kepada yang BELUM PERNAH JATUH CINTA...
Bagaimana kalau jatuh cinta?
Mahu jatuh, jatuhlah! Tetapi, jangan sampai terjerumus.
Biar selamba tapi stabil. Berkongsilah tetapi jangan tak adil.
Cubalah untuk memahami tetapi bukan bermakna
tidak boleh meminta apa2.
Bersedialah untuk terluka dan menderita,
tetapi jangan simpan semua rasa sakit
jika itu yang benar2 dialami.love

Kepada yang ingin MENGUASAI...
Hatimu patah melihat orang yang kau cintai
berbahagia dgn org lain,
tetapi akan lebih sakit lagi apabila mengetahui
bahawa orang yang kau cintai ternyata
tidak bahagia dengan mu.

Kepada yang takut MENGAKUI...
Cinta menyakitkan bila anda
putuskan hubungan dengan seseorang.
Tetapi, lebih sakit lagi bila seseorang
memutuskan hubungan dengan mu.
Tetapi, cinta paling menyakitkan apabila
Orang yang kau cintai langsung tidak
mengetahui perasaanmu terhadapnyablogger-emoticon.blogspot.com

Kepada yang masih bertahan
MENCINTAI SESEORANG YANG TELAH PERGI...
Hal menyedihkan dalam hidup ialah
bila kau bertemu seseorang lalu jatuh cinta.
Kemudian akhirnya menyedari bahawa
dia bukanlah jodohmu dan kau telah
mensia-siakan masa bertahun-tahun
untuk seseorang yang tidak layak.
Kalau sekarang dia sudah tidak layak,
10 tahun dari sekarang pun dia tetap tak akan layak.
Biarkan dia pergi dan lupakan.blogger-emoticon.blogspot.com
Photobucket

Saturday, December 18, 2010

Tahniah!!!

4 orang suka

TAHNIAH MALAYSIA BERJAYA MASUK FINAL!!!....blogger-emoticon.blogspot.com
penjaga goal kita mmg terbaik dari ladang la....tak lupa jgk pemain-pemain yg bersmngt mmprtahankn pintu goal malaysia...!!! MALAYSIA BOLEH!!!...blogger-emoticon.blogspot.com

Photobucket

Friday, December 17, 2010

Siapa Tak Pernah Menangis ..

2 orang suka
Lagu yang penuh dengan makna tersurat n tersirat yg penuh dgn pengertian...
Siapa Tak Pernah Menangis - ZUBIR ALIblogger-emoticon.blogspot.com




Siapa yang tak pernah menangis
Dihujung setiap ketawa dan lupa

Siapakah diantara kita
Yang memalingkan muka
Ketika mendengar kalimah Tuhan?

Banyak bakti yang dapat diberi
Sepanjang hidup yang sesingkat ini
Lautan manusia berombakkan nafsu
Kebenaran terdampar di pantai kecewa

Airmata seperti mutiara
Apakah itu rasa keinsafan
Rintihan dari hati yang rindu
Apakah itu hakikat cintamu


AL FATIHAH

buat Allahyarham Zubir Aliblogger-emoticon.blogspot.com

Photobucket

Wednesday, December 15, 2010

Yes Menang!!!

6 orang suka
PIALA AFF SUZUKI 2010
MALAYSIA vs VIETNAM.....
15.12.2010 STADIUM NASIONAL BUKIT JALIL...
keputusan ..blogger-emoticon.blogspot.com

MALAYSIA 2 - VIETNAM 0
TAHNIAH!!!
kita tunggu 18.12 d stdium Hanoi plk, arap-arap MALAYSIA BOLEH MENANGblogger-emoticon.blogspot.com .....

Photobucket

Budak tak puas hati...

3 orang suka


sian bby adham!!! ayah jahat ni.....tk bg adham coklet tu!!! hihihi
tgk muka bby adham tak puas hati...ngis pn mcm nk tak nk ja...!!! hahahah lwak la plk aku tgk vidoe ni...blogger-emoticon.blogspot.com

Photobucket

Friday, December 10, 2010

Akibat Redah Banjir D KL....

13 orang suka
Hari Rabu lepas n d kta kn cita...aku nk g jln-jln ke sngai besi, KL msa OTW tu tgh jln hujan selebt-lebt nya bukn takat basah dh aku ni..lencun abis ..biasa la mcm ni la lumrah seorang pembonceng motosikal!!!blogger-emoticon.blogspot.com hihihihi dh nk smpai ke tmpt aku nk tuju dh msa tu....banjir tgh-tgh haiway bayangkan la...mcm mn ...jem tahap gaban dh la...yg keta smua pakat tak nk llu..dok plun lalu moto jer la...aku mmg tak prnh redah banjir ngn moto aku ni...skli tu...tnpa berfkir pnjg...dan aku rsa moto aku selmt bila redah kasi basah tu...aku apa lagi....zass jalan....dgn slmt nya aku smpai.....mai pagi khamis tu...aku trma la padah huhuhu...nk tau apa jdi..layan video ni dlu...huhuhu


aduyaiii tak leh nk hdup lak enjin ni...tension ja..tak pasl-psl smlm aku cuti hihihihih banjir ooo banjir...tgk tu tak pdn moto rosak dan lagi dok posing hahhahahahahh blogger-emoticon.blogspot.com
apa leh bt.....jiwa kacau dok terbang duit nk terbang mlyang-layang lagi...kih kih kih dh bwk g kedai moto...dia ckp ptg bru siap...ayo yo...ptg pn ptg la...bkn apa dia nk kena buka smua satu body tu tukr brng-brng yg rosak...tgk la apa dh jadi ngn BBY aku....hihihihi huduh nya!!! dh siap smua RM300.00 abis dlm msa stu ari....blogger-emoticon.blogspot.com


Photobucket