Advertising

Geng Kuntum Marjinah

Tuesday, November 30, 2010

kisah lucu 18 sx!!! bahaya nie.....

16 orang suka
Kini, Pelajar Paling Cerdik di Malaysia telah ditemui!

Kisah ini berlaku di salah sebuah sekolah di Malaysia..Kini pelajar paling cerdik telah ditemui sebagai pengganti pelajar cerdik Amalina kita!Tahniah..teruskan bacaan anda utk menemui jawapannya:

Seorang guru, Cikgu Murni (Umur: 22) menghadapi masalah dengan salah seorang muridnya (Abu). Lalu guru ini bertanya kepada murid tersebut :

"Apa sebenarnya masalah awak, Abu?"

Lalu Abu menjawab, "Saya terlalu cerdik untuk berada di darjah 4, kakak saya menduduki UPSR dan saya lebih cerdik dari dia, maka saya seharusnya berada di tempat yang sama juga!".

Cikgu Murni dah tak tertahan. Dia bawa Abu ke pejabat pengetua. Sementara Abu menunggu di ruang tamu, Cikgu Murni terangkan keadaan tersebut kepada pengetua. Pengetua mengatakan yang dia akan berikan ujian kepada Abu dan jika Abu gagal menjawab, maka Abu harus kekal di darjah 3 dan berkelakuan baik. Abu dibawa masuk ke pejabat Pengetua dan Cikgu Murni terangkan pada Abu dan Abu bersetuju untuk ambil ujian yang akan diberikan.

Pengetua: Apa 3 x 3?

Abu: 9

Pengetua: Apa 6 x 6?

Abu: 36

Pengetua terus bertanyakan soalan2 berdasarkan tahap pencapaian murid2 UPSR dan si Abu mampu menjawab tiap soalan yang diberikan. Lalu pengetua memandang Cikgu Murni dan berkata, "Saya rasa murid ini sepatutnya berada di darjah 6", Lalu Cikgu Murni berkata pada pengetua, "Saya ada soalan saya sendiri, boleh tak saya ajukan pada Abu?". Pengetua dan Abu bersetuju.

Cikgu Murni: Apa yang lembu ada 4 di badan, tapi saya cuma ada dua?

Abu: (berfikir) Kaki

Cikgu Murni: Apa yang ada di dalam seluar kamu tapi tidak pada seluar saya?

Abu: Saku

Cikgu Murni: Apa yang bermula dengan huruf "K" akhir dengan "A", ianya berbulu, berbentuk oval, nyaman dan mengandungi lapisan nipis keputihan?

Abu: Kelapa

Cikgu Murni: Apakah yang masuk keras dan berwarna "pink", bila keluar lembik dan melekit?

Mata Pengetua terbuka luas dan sebelum sempat dia menahan, si Abu terus menjawab.

Abu: Gula-gula getah (Bubblegum)

Cikgu Murni: Apa yang mereka lakukan, lelaki secara berdiri, wanita secara duduk dan anjing secara tiga kaki?

Mata Pengetua sekali lagi terbuka sangat2 luas dan sebelum dia sempat hendak menahan si Abu terus menjawab.

Abu: Bersalaman

Cikgu Murni: Baik, sekarang saya akan ajukan soalan berbentuk siapakah saya, okay?

Abu: Baik Cikgu

Cikgu Murni: Awak memasukkan batang kedalam saya. Awak ikat saya untuk saya berdiri. Saya kebasahan sebelum awak.

Pengetua kelihatan resah dengan soalan yang diajukan oleh Cikgu Murni.

Abu: Khemah

Cikgu Murni: Jari memasuki saya. Awak menggesel-gesel saya bila awak teringatkan saya. Lelaki idaman akan mendapat saya dahulu.

Pengetua semakin resah dan tidak selesa. Lantas terus meneguk segelas Nescafe 3in1.

Abu: Cincin perkahwinan

Cikgu Murni: Saya ada bermacam-macam saiz. Bila saya sakit saya akan meleleh. Bila saya keluar, banyak tisu yang akan digunakan. Bila awak hembuskan saya, akan berasa lega.

Sekali lagi pengetua rasa amat resah dengan soalan yang di ajukan oleh Cikgu Murni dan ingin membantah, tapi si Abu mendahuluinya.

Abu: Hidung

Cikgu Murni: Saya batang yang keras. Hujungnya tajam. Saya akan datang dan masuk dengan lajunya.

Abu: Anak panah

Cikgu Murni: Sekarang saya akan ajukan soalan dalam Bahasa Inggeris, okay?

Abu: Okay

Cikgu Murni: What word starts with a 'F' and end in 'K' that means lot ofheat and excitement?

Abu: Firetruck

Cikgu Murni: What word starts with a 'F' and ends in 'K' & if you dont getit you have to use your hand.

Abu: Fork

Cikgu Murni: What is it that all men have one of. It's longer on some men than on others, the pope does not use his, and a man gives it to his wife after they are married?

Abu: Surname

Cikgu Murni: What part of the man has no bones but has muscles, lots of veins and loves pumping?

Abu: Heart

Pengetua menghembuskan nafas kelegaan bila mendengar jawapan yang diberikan oleh si Abu, lantas berkata "Baik hantar murid ini ke Universiti Malaya; jawapan yang saya fikirkan semuanya salah"
...........................................................................
P/s: Jika jawapan anda semua salah, anda adalah sama spesies dengan pengetua yang mempunyai pemikiran kuning.....jgn marah yee!!! ^_^

Photobucket

Saturday, November 27, 2010

Dialog Pagi Nie!!!

8 orang suka
Photobucket
dialog tah apa² yg berlaku d cameron highlands.....sngp ku lintas jaln yg besar itu semata² pic ni......sengal btl!!!!!blogger-emoticon.blogspot.com
Photobucket

Friday, November 26, 2010

Cerita Sahabat Kepada Sahabat

0 orang suka
Kisah Benar ni!!!blogger-emoticon.blogspot.com


Photobucket

Thursday, November 25, 2010

Malas..

2 orang suka
Photobucket
MALAS NYA NAK BUAT KERJA RINI...TLG LA,DAH LA KPLA DOK PUSING....KENAPA NI..RELAX RELAX!!!..HUHU
Photobucket

Talifon.....

4 orang suka
Ini cerita pasal seorang pemuda yang baru membukak satu pejabat baru.
Al-maklumlah loan baru lulus kat bank dan hati meluap luap nak bukak business.
Tak tahu lah business apa, nanti aku
tanya..!!

Pejabat dia tu tak laaa banyak sangat barangan pejabat yang diisinya. Ada laa 3 biji meja dan kerusi tiap satu.Almarinya, stationerynya la, tong
sampahnya la, dan yang patut patut kena isi kat pejabat dan especially
talipon…!!
Dia ni boss kat pejabat tu. Selepas mengemas bilik pejabat, dia pon releks laaa kat dalam opis dia tu. Ye laaa boss lah katakan?!! Mula lah berangan tu berangan ni…!! Tiba-tiba pintu pejabat
diketuk dari luar. Ah!!. Mesti pelanggan datang ni. Lalu disuruhnya orang yang
diketuk pintu tu masuk. Masa tu jugak dia angkat talipon dan ceritalah projek
besar, juta2x.

Pura-pura kat depan orang yang datang tadi. Orang yang datang tadi hanya duduk
diam tak kata apa apa. Bila dah puas cakap sampailah masa dia letak talipon
tu lalu dia pon kata kat pelanggan yang masuk tadi, Errr!… maaflah, sibuk sikit.
Maklumlah projek tu projek ni tak boleh nak biar. Kena arrange appointment
dengan client. So, boleh saya bantu?? Dengan selamba pelanggan itu kata…
“Err…encik…saya ni dari Syarikat
Telekom… datang nak sambung talian
talipon…!!”
Photobucket

Saturday, November 20, 2010

Al-Quran Sebagai Pembela di Hari Akhirat

2 orang suka

Abu Umamah r.a. berkata : "Rasulullah S.A.W telah menganjurkan supaya kami semua mempelajari Al-Qur'an, setelah itu Rasulullah S.A.W memberitahu tentang kelebihan Al-Qur'an."

Telah bersabda Rasulullah S.A.W : Belajarlah kamu akan Al-Qur'an, di akhirat nanti dia akan datang kepada ahli-ahlinya, yang mana di kala itu orang sangat memerlukannya." Ia akan datang dalam bentuk seindah-indahnya dan ia bertanya, "Kenalkah kamu kepadaku?"

Maka orang yang pernah membaca akan menjawab : "Siapakah kamu?" Maka berkata Al-Qur'an :"Akulah yang kamu cintai dan kamu sanjung, dan juga telah bangun malam untukku dan kamu juga pernah membacaku di waktu siang hari."

Kemudian berkata orang yang pernah membaca Al-Qur'an itu : "Adakah kamu Al-Qur'an?" Lalu Al-Qur'an mengakui dan menuntun orang yang pernah membaca mengadap Allah S.W.T. Lalu orang itu diberi kerajaan di tangan kanan dan kekal di tangan kirinya, kemudian dia meletakkan mahkota di atas kepalanya.

Pada kedua ayahnya dan ibunya pula yang muslim diberi perhiasan yang tidak dapat ditukar dengan dunia walau berlipat ganda, sehingga keduanya bertanya : "Dari manakah kami memperolehi ini semua, pada hal amal kami tidak sampai ini?" Lalu dijawab : "Kamu diberi ini semua kerana anak kamu telah mempelajari Al-Qur'an."blogger-emoticon.blogspot.com
Photobucket

Friday, November 19, 2010

No Running in the House!

7 orang suka
How many times have we been told....and have told our children 'huh' to run in the house??? Did we always listen? Sometimes our seemingly futile efforts fail, and 'boo-boo's'

blogger-emoticon.blogspot.com


Here is a little guy who didn't listen, and he got his own
souvenir scars.
Perhaps he'll learn from his mistake. Maybe.... blogger-emoticon.blogspot.com

Doesn't look too bad. But perhaps he should keep this next photo handy to explain the way it happened!......

blogger-emoticon.blogspot.com
OOOHHHHH!!!
That's GOTTA hurt!!!! blogger-emoticon.blogspot.com
Photobucket

Monday, November 15, 2010

Bersyukurlah...!!!

8 orang suka
"Bersyukurlah kepada Allah kerana mengurniakan orang yang menyakiti kamu kerana dialah orang yang menabahkan hati kamu. Bersyukurlah kepada Allah kerana mengadakan orang yang menipu kamu kerana dialah orang yang meningkatkan pengetahuan kamu. Bersyukurlah kepada Allah kerana mengadakan orang yang tidak mengendahkan kamu kerana dialah orang yang memupuk sifat berdikari kamu. Bersyukurlah kepada Allah kerana menciptakan orang yang menjatuhkan kamu kerana dialah orang yang memperhebatkan ability kamu. Dan bersyukurlah kepada Allah kerana menjadikan orang yang menyeksa kamu kerana dialah orang yang menguji kesabaran kamu"...

Ya Allah,moga dipelihara hati yg selalu mengeluh ini.....

blogger-emoticon.blogspot.com
Photobucket

Saturday, November 13, 2010

Senyuman itu sunggh berharga!!

14 orang suka

Kerana senyuman mu sungguh berharga.....sengihnampakgigi
Senyumlah dari hati
Duniamu akan sentiasa berseri

Dengan senyuman itu jugak lah akan terjalinnya
sebuah Ikatan..
blogger-emoticon.blogspot.com
Photobucket

Thursday, November 11, 2010

I tak nak diorang paksa!!!!!!:(

10 orang suka
Hahahah tajuk tak blh blah...tgh-tgh ari ni tak tau lak nk bt apa...so godek-godek email terjmpa satu email ni....tgk kpda tjuk nya aku ingt kn kena rogol ker...mencuri ke apa ker...skli aduyaiii smlm dh la kena tipu, ari ni aku tertipu lagi...tipah tertipu lagi hahahhah apa nsb ....k k HAMPA tgk sndri la apa yg aku nk bg tau ni...jgn gelak taublogger-emoticon.blogspot.com..snyum sudahblogger-emoticon.blogspot.com


Photobucket

Wednesday, November 10, 2010

Muhasabah Cinta - i like

6 orang suka
Lagu ni mmg terbaik la....2 3 ari ni dok ulang ulang n ulang lagu ni jer...so skng ni sja la nida nk kongsi ngn smua geng2 blogger tntang lagu ni:p mn yg tau kewujudan lagu ni tak pa la....mn yg blm dgr tu...mai mai kita dgr sma-sma!!!!

Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Reff. :
Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku..blogger-emoticon.blogspot.com.

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMublogger-emoticon.blogspot.com


Photobucket

Tuesday, November 9, 2010

Hati Baddrol masih di Kedah

2 orang suka
Haishhh dok dgr cita-cita pelik gak pasl badrol nk kluar dri team kedah ni....ye arrr selangor, N9 kelantan dok main-main mata ngn dia..letak harga mmg terbaik la...akhr nya pagi ni kptsan badrol akan kekal dlm team kedah, sekurang-kurng nya 2 thun lagi wahhh!!! sngt terbaik la kn klu nk tau cita lebh lanjut jom-jom klik utusan malaysia online, best nya dpt tgk aksi dia thun depan...blogger-emoticon.blogspot.com

Photobucket

Saturday, November 6, 2010

WARNIDA bertemu WARDINA..!!!

20 orang suka
Ok tak tajuk mcm tuihikhikpagi-pagi lagi dpt call dri akak...ajk ke bangsar..mau g stu event Kid's Buzzar @ Jeumpa D'ramo, Jalan Maarof, Bangsar kat sna ada la jualn-jualn bby pnya brng...kwn kakak ada la sorng kat stu yg jual brng-brng bby ni...sbb tu la dia ajk g sna...

haaa ni la gerai kwn akak tu,akak marsuhaila..Baby Pink Cottage...mcm-mcm ada jual kat gerai ni...klu tak slp dia ada bt jual-jual brng bby secra online ni..klu nk tgk ada apa klik link ni...BabyPinkCottage..
dh pnt tgk brng reht jap lerr....ni bby mira mult mucung:-) hihihi smpt lagi posing tu..penat bkn apa sma....kena dukung dia ni haaa...aduyaiii tembam mcm mak su dia jugk...aduyaiii!!! lenguh
almak!! kejap la nk posing maut dlu...aduyaii kurng gula pnya kakakketukmeje...tak smpt nk bt gaya bebas lagi dh snap!! hihihi
-
-
-
-
-
haaa lagi satu yg ia ia nk g sni bkn sbb apa nk jmpa WARDINA hahhahaha....kenyit
dia dtg jugk tdi..siap bercrta lagi tau...menari
yang baju oren tu anak dia...lupa lak nk tnya nama..!!! enjoy la ari ni...hure hure!!!

ehem ehem ehemsengihnampakgigi
so harap lepas ni tak ada yg slh nama lagi yeeetakbole....BACA bg betul-betul ak...
ni haaa WARNIDA n WARDINA:-)

psttt psttt psttttblogger-emoticon.blogspot.com kpda smua yg join GA nida yg link korng nama CIK WARDINA tu jgn isau k...WALAUPUN nma slh...nama anda msh dlm senraimenariok!!!
Photobucket