Advertising

Geng Kuntum Marjinah

Friday, July 24, 2009

MATINYA SEORANG MAT REMPIT....

Pada suatu hari, seorang mamat namanya Fairus Nasirin (bukan nama sebenar)bercadang nak pegi beli rokok ... oleh kerana transport die cume moto jer.. die pon pegi la naik moto jer. Tapi mamat ni ade satu hobi die ni suke beno bawak moto lelaju
Walaupon jarak kedai tu 100 meter jer dari umah die Maka si fairus nasirin ni pon memulakan la pejalanan untuk kekedai. Sebelum kuar dr umah, mak die pesan, "Fairus,, bawak moto bebaik.> mak rase tak sedap ati jer la Fairus pon menjawab, "Ala mak ni .. Fairus kan superman, tak kan ader paper nyer.. lagipon, Fairus cume nak gi kedai sebelah tu jer, kannyer jauh sgt pon..... Mak die pon menjawab."Suke ati ko lah Fairus....
Kunci moto pon dipulas... vrommmmm (bunyi moto Fairus) dengan gaya supermannyer fairus bergerak dr umah Tiba2 sampai di suatu selekoh, seekor beruk yang tah dari maner> > muncul nyer menyergah Fairus.. apa lagi terperanjat beruk la si Fairus..maka dia hilang kawalan ke atas moto nyer dan menyebabkan die terlanggar tiang lampu berdekatan.. maka Fairus pon jatuh terpelanting.. dan tidak sedarkan diri...
Secara kebetulan seorang pakcik lalu di jalan tersebut.. pakcik itu sungguh terkejut.. kerana melihat seekor beruk sedang cube mencurik helmet si Fairus .. lalu pakcik itu menghalau beruk tuh.. tetapi helmet itu tidak dapat diselamatkan... kerana telah dibawa lari. Lalu pakcik tu pun pergi kepada Fairus dan memeriksa jantung dan nadi si Fairus.."Uihh nampaknye idup lagibudak ni.....
Tapi alangkah terkejutnya pakcik itu apabila mendapati kepala Fairus sudah terpusing 180 darjah. dan tanpa bertanya dan berpikir ape-ape pakcik tu pon terus membetulkan semula kepala Fairus dengan menghentap balik ke 180 darjah.. tibe-tibe pakcik itu mendapati Fairus tidak bernafas lagi.....Rupe-rupenye.. korang nak tau? Fairus memakai jeket kulitnye
terbalik.. so memang la kepala die cam pusing ke belakang......Maka dengan tidak bersalahnya Fairus mati di tangan pakcik> tersebut.... Moral citer nie: jangan pakai jaket terbalik... itu jer.....he...he...he...

4 comments:

sukri said...

hahhaa..
mcm xprnah pkai jket terblik..
n yg heran napa p kdai xbpe jauh tp pkai jaket..den xprnah wat pon wlau nk jga kult den dri pnaz sun..45 jo den bg..xlogik..kiki

:"♥maRjiNah:"♥ said...

hahah tu la ko tak tau ...mat rempit sejati g mn2 pn jaket msti pkai aduyaiii...logik tak logik...ada gak mmoral dia hahah

leadleedeea said...

OMG...serius akak ngeri hokeh...hehehe~!! tlg laaa dik jgn buat lawak kelakar seram k...ahahah~!!!

:"♥maRjiNah:"♥ said...

tak psl2 mati kat tngan pak cik tu hihii...kematian pn agk ngri la huhuh...