Advertising

Geng Kuntum Marjinah

Wednesday, July 25, 2012

Ayam Dan Lembu



Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!

Lembu : Kenapa kau kata macam tu?

Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!

Lembu : Hah! Buat apa pulak?

Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat,

anak dua tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku
dah tak de nanti.Tapi manusia ni memang tak berhati perut.

Hari-hari dia orang makan telor aku,Macamana aku nak dapat anak!

Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!
Ayam : ?? Maksud kau?

Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak
bunuh diri pun ada. Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku
tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK!
Ayam : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!)
Photobucket

3 comments:

Anonymous said...

Crocodile: aku pun senasib dgn korang.. Manusia jual jenama aku 'crocodile' tapi mereka yg dpt untung.. Aku satu sen pun tak dpt tau...

KuntumMarjinah said...

heheh sian crocodile kn!! hheheh ^^ leh geng ngn ayam n lembu ni

SURIA AMANDA said...

hahahahaha....