Advertising

Geng Kuntum Marjinah

Friday, October 22, 2010

Hi...Girls.. ....Take care

Sumber Dari Seorang Kawan:

Semalam, saya sampai ke ofis agak awal. Jadi saya

duduk dululah dalam kereta sambil mendengar lagu.
Tiba-tiba, terkejut saya apabila ternampak kereta
peronda polis berhenti dibelakang saya. Dengan penuh
gaya , seorang polis datang ke arah saya.

"Selamat Pagi, Cik adik.."
"Errr selamat pagi"..jawab saya, dengan nada yang
terkejut. Tahu yang saya nampak panik, blogger-emoticon.blogspot.com
polis tu tersenyum sambil berkata:

" Selalu ke ofis, memandu sorang diri ke?"..

"Errr.. ya, saya sorang je. Apahal Encik..?"
"Beginilah, saya cuma nak menasihatkan awak saja.
Awak tak buat kesalahan apa-apa, jangan takut.

Cuma...macam yang kita semua tahu, sekarang
banyak betul berlaku gejala ragut, rogol, cederakan,
bunuh..berlaku kepada wanita. Orang-orang yang
tak sihat ni, selalunya akan perhatikan dulu mangsa
mereka, beberapa hari sebelum dia nak mengganas".

"Saya nasihatkan awak, jangan terlalu menghias
kereta yang boleh menggambarkan sesebuah kereta
kepunyaan wanita. Kalau boleh, anak-anak patung
dan bunga-bunga, jangan diletak didalam kereta.
Biar 'mereka' susah nak membezakan kereta lelaki
dan kereta wanita. Lagipun hiasan anak-anak patung
ni memang menjadi pemikat kepada mereka-mereka
yang suka bersembunyi dicelah kereta, terutamanya
dikompleks-kompleks beli-belah untuk mencari mangsa.
Sebab mereka tahu, hanya wanita saja yang suka
menghias kereta dengan anak patung nih".

"Banyak kes ragut di tempat parking, mendapati
penjenayah berada ditepi kereta mangsa, beberapa
minit, sebelum mangsa sampai.. Dan salah satu cara
mereka nak tahu kereta tu milik wanita atau lelaki,
ialah melalui keadaan dan rupa dalaman kereta itu.
Jadi berhati-hatilah, jaga diri baik-baik".

kata polis itu lagi sebelum berlalu.
"Terima Kasih encik.." jawab saya, bertambah-tambah
pucat. Errrrrrrr... blogger-emoticon.blogspot.com. betul jugak. Tiba-tiba terus
perasaan takut menjelma.Sebelum ni tak ada pulak.
Memang tak terfikir saya sebelum ni, yang hiasan
kereta juga mengundang bahaya. Hmmmm... nampaknya
Hello Kitty, Pooh dan kawan-kawannya tak boleh
lagi berjalan-jalan bersama Kancil saya. Kena duduk
kat rumah aje.

Photobucket

12 comments:

Hakimi Reza said...

adess...btl gak ckp abg polis 2 kan..
cik warnida ni mesti darah gemuruh kan..hahaha

KuntumMarjinah said...

hahahahh bkn darah gemuruh ja ...darah tngi...darah O darah A, darah AB..smua ada hihihi..gerun ooo:p

YOUsoF said...

Ha'a la Cik Warnida... sangat betul kata² Pakcik Pol tu!

*terimakasih² sebab kongsi pesanan ni ;)

CIK TOM said...

bagusnye polis tue bg nasihat..tp rsnye mmg nasihat die bg tu bagus!praktis ek..

KuntumMarjinah said...

yousof....kn kn:-) hahahahh kena ingt la pesnan nya tu..lps ni nk boh kerta...ala sport la kot komfom depa kta keta llki...letak la ayat gans skit hihihi...sma² la kita beringat:p

KuntumMarjinah said...

cik tom..sngt² la bgus....beringat la whai gadis² d luar sna yeee:p

Anonymous said...

ni cerita awak ke org lain punya?

Arjuna

KuntumMarjinah said...

arjuna....sumber dari seorang kwan:-)

YOUsoF said...

hehee.. pasni boleh la try tampal sticker ben10 kat kiri kanan depan blkg kereta Cik Warnida tu ;DD

KuntumMarjinah said...

bkn stkat sticket ben10 ja....tgh cri power rangers nya stiker ni...pokemon ka..bru gns kuang3 :p hahahhahahh

Mila@Rimbun said...

thanks for sharing this

KuntumMarjinah said...

welkam..sma2 la kita beringat yee:-)