Advertising

Geng Kuntum Marjinah

Wednesday, April 14, 2010

apa salah mereka..!!!

Aku pelik btl la...bila buka ja paper tiap-tiap ari msti ada nya la cita kes buang-buang bayi ni.....mcm tak ada cita lain.Apa dah jadi ngn manusia zaman skng ni....tuhan bagi otak tak nk fkir...tau nk sronok jer kan....bila dah jdi mcm ni....buang bnda yang tk berslh.Bru nk tgk dunia dh kn bunuh...ZALIM sngh la manusia yg sngp buat mcm tu....dah tau salh...tmbh lagi salah...apa yg mnti tnggu hukaman neraka la...jwb nya....fkir la elok-elok kn.....ada rmai lagi tau psngan-psngan yang dh kawin berthun-thun,tapi tuhan tak bg lagi rezki ank tok diorg..ni yang sng tuhan bg rzki di buang plk.bg la kat sapa-sapa yang nk,tlg jaga....tak leh fkir ker....baik jahat nya....Kalau gatai sngt tau ia-ia sngt nk bt bnda-bnda yg tak snonh tu...kawin jer la trus kn!!! lps tu buat la...tmbh la umat bnyk-bnyk tak dak spa nk marh...REZEKI...Haishhhh....mntk smpng la smua bnda-bnda mcm ni...Tak tau la bila abad kes-kes buang bayi ni nk selsai kn...pasti dh buang,balut..mati jugk dia kn.!!!!..binatang pn syg anak dia la...manusia bertopeng kn syaitan btl...fkir la sblm nk buat ssuatu bnda tu..darah daging kita jgk...blogger-emoticon.blogspot.com orng kta pandai buat pandai la tanggung...tpi klu nk tanggung pn tak smsti nya dengan buang bayi yang tak bersalah tu akan selesai smua mslh.TIDAK SAMA SKALI..FIKIR FIKIR FIKIR..TERUK LAGI PADAH YANG AKAN MENANTI..SUDAH SUDAH LA.......!!!
Harapan Tanpa Suara (Kempen Kami Prihatin)

Di dalam kandungan ibuku tersayang
Amannya kurasakan
Degupan jantungmu, jantungku
Irama penuh syahdu

Kuingin rasai kehangatan pelukan
Belaian kasih sayang
Kujaga kau di hari tuamu
Andai panjang usiaku

Namun hanya harapan tanpa suara
Di dunia cuma seketika
Jasad kaku dibaluti kertas usang
Terbiar bagai sampah terbuang

Dimanakah ibu, dimanakah ayah
Bonekakah atau manusia
Anak tidak berdosa menjadi mangsa
Oleh hawa nafsu yang serakah


ANDA BAGAIMANA!!!!!!!blogger-emoticon.blogspot.com

Photobucket

2 comments:

+akufobia+ said...

kalau da buat jahat tu,kalau pakai condom ke apa ke pun kalau DIA da nak tunjukkan gek aib jahat kita kat public tertunjuk gak.so jangan la mulakan.

:"♥Warnida:"♥ said...

ni atas phk sndri gak...klu dh kemarut sngt nk bercnta ksh syg....kawin ja la trus apa ssh sngt...bkn nya spa nk larang...bkn tak leh nk bercnta tau bersyg2...tapi ada la had nya sma jgn nk main spu ja...fkir dlu baik jhat nya...bila dh jdi mcm ni..ank drh daging sndri jdi mangsa apa kes!!!