Advertising

Geng Kuntum Marjinah

Monday, January 11, 2010

Senyum Tikus....

NENEK TUA

Seorang nenek tua berusia 65 tahun melahirkan anak. Rakan rakannya datang berkunjung untuk menjenguknya. Ketika mereka ingin melihat bayi nenek tersebut, nenek itu berkta..
"nanti la dulu".
Beberapa minit kemudian mereka berkta ingin melihat bayi itu lagi.Tetapi nenek itu tetap berkata " nanti dulu". Akhirnya mereka bertnya...
" bila kami boleh melihat bayimu....'
" bila dia mngis ...."
" kenpa kami harus tunggu sampai dia mngis..."
" sebab nya aku lupa....dimana aku letak bayi ku tadi...".....


PEMANDU TEKSI
Dalam sebuah teksi yang menuju ke bandar, seorang penumpang ingin bertnya kpd pemandu teksi tersebut.Lantas dia menepuk bahu pemandu teksi dengan perlahan. Tiba-tiba pemandu teksi itu menjerit dan tak dapat mengawal kenderaanya serta hampir melanggar sebuah bas. Nasib baik teksi itu sempat berhenti. Untuk beberapa ketika suasana sepi..kedua-dua nya cemas. Kemudianya pemandu teksi itu berkata..."hei......awak jgn bt mcm tu lagi tau....awak bt saya takut" .Penumpang itu memnta maaf sambil berkata,"saya tak sngka awak takut mcm tu skli. Saya cuma tepuk bahu awk jer'.Pemandu itu mnjwb ,"maaf encik, sebenarnya hari ni adalah hari pertama sya bwk teksi...sebelum ni , dh 25 thun sy bawak kereta jenazah...faham-faham je lah yeee....!!!!

1 comment:

liza said...

grannndddd. haha ;D